Yaz aylarında lastiklerin şişmesinin ana nedenleri arasında sıcak hava ve güneş ışınları yer alır. Bu durum, lastiklerin içindeki hava basıncının artmasına ve lastiklerin daha şişkin hale gelmesine yol açar.
1.Sıcaklık Artışı
Yaz aylarında hava sıcaklıkları genellikle daha yüksektir. Sıcak hava, lastiklerin içindeki hava moleküllerinin kinetik enerjisini artırır ve daha fazla hareket etmelerine neden olur. Moleküllerin aktivitesi arttıkça, hava basıncı da artar. Bu nedenle, sıcak havada lastiklerin iç basıncı yükselir.
2.Güneş Işınları
Güneş ışınları, lastiklerin dış yüzeyini doğrudan etkileyen ve ısıtan bir faktördür. Park halindeyken aracın güneş altında uzun süre kalmış olması, lastiklerin ısınmasına ve içindeki hava basıncının artmasına yol açar. Güneş ışınları aynı zamanda lastik malzemesini de ısıtır ve lastiklerin esnekliğini azaltabilir.
3.Yol Isısı
Yaz aylarında asfalt yüzeyleri daha fazla ısınır ve bu ısı lastiklere de yansır. Sıcak yol yüzeyleri, lastiklerin altında bir ısı yatağı oluşturabilir ve lastiklerin ısınmasına neden olur. Bu da lastiklerin iç basıncının artmasına katkıda bulunur.
Artan hava basıncı, lastiklerin dış çeperini daha çok şişirmesine ve lastiğin yuvarlanma yüzeyinin daha küçük bir kısmının yere temas etmesine yol açar. Bu durumda lastiğin yol tutuşu ve frenleme performansı azalabilir. Ayrıca, lastiklerin fazla şişmesi sert bir yapıya sahip olmalarına neden olabilir, bu da sürüş konforunu olumsuz etkileyebilir.
Bu nedenle, yaz aylarında lastiklerin hava basıncını düzenli olarak kontrol etmek önemlidir. Otomobil üreticisinin belirttiği doğru hava basıncını korumak, lastiklerin daha iyi performans göstermesini ve uzun ömürlü olmasını sağlar. Hava basıncı, lastikler soğukken, araç daha az kullanıldığında veya günün erken saatlerinde ölçülmelidir, çünkü sıcak lastiklerin içindeki hava basıncı artmış olabilir. Ayrıca, lastiklerdeki desen ve aşınma durumu da düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerektiğinde lastikler değiştirilmelidir.